Selamat datang bulan kemerdekaan dan selamat datang Ramadhan

Tuesday, July 28, 2009

Waktu Sihat Sebelum Sakit

Hari ni MC lagi. Sakit dalam perut aku dah takleh tahan lagi.
Pagi tadi masih bangun seperti biasa - 5.00 pagi. Sempat lagi menggosok pakaian, walaupun sakit masih terasa. Selesai menggosok aku termenung di birai katil. Perlukah aku MC lagi hari ni?
Kalau aku terus juga ke sekolah hari ni, apakah aku masih mampu bertahan macam semalam? Sakit, tapi masih mampu aku gagahkan juga semalam. Tapi hari ni? hari ni kelas aku banyak. Mampukah aku? Akhirnya, sms ku kirim kepada rakan baik ku, cikgu Redzuan....aku tak dapat hadir hari ni. Selesai solat subuh, aku makan ubat penahan sakit dan terbaring di katil. Dalam menahan kesakitan entah pukul berapa aku terlelap.
Pulang dari klinik, aku terus mengadap laptop kesayanganku ni. Persiapan bahan untuk murid-murid ku perlu diteruskan. SPM dah semakin hampir. Dalam menahan kesakitan hari ni, siap juga lah sedikit sebanyak. Aku tak nak kerana kesihatan aku (yang selalu sakit sejak akhir-akhir ni) akan menjejaskan anak-anak muridku.
Mereka di sekolah selalu melihat aku ceria. Tapi mereka tak tahu, kadang dalam ceria tu sebenarnya aku menahan sakit. Cuma bila aku dah tak tahan sangat, MC lah aku hari tu....

1 comments:

fuyyo.. abg eaizan ler. x sangka blh jumpa blog dia ni. ni Faisal PKBM Tasek Utara. Ingat lg tak

 

Home | Blogging Tips | Blogspot HTML | Make Money | Payment | PTC Review

Cikgu Eaizan © Template Design by Herro | Publisher : Templatemu